FeeBack
FeeBack – Cashback to customers who provide constructive feedback.
Cohort: 1 - Status: Validated

Summary

Feeback is a marketing tool that helps small businesses (restaurants, coffee houses) to “Request Customers” to visit their shops and provide constructive feedback on the quality of products and services in return for a partial refund/discount to the customers as a thank you for contributing in the process.​

The customer gets the discount/refund only after providing feedback.

لقياس رضا العملاء وتتبع أداء الموظفين تم بناء فيباك، وهو تطبيق هاتف يتيح لأصحاب ومدراء المشاريع العاملة في قطاع الخدمات السياحية وقطاع الضيافة (فنادق، مطاعم، مقاهي) طلب زبائن لزيارتهم، مقابل إرجاع جزء من المبلغ المدفوع من قبل الزبون للزبون في حال قام الزبون بملء استمارة على التطبيق لعدد من الأسئلة التي تقيّم مستوى جودة الخدمة المقدمة في محاولة لتحسين جودة الخدمة المقدمة للزبائن المستقبلين وتحفيز الزبون الحالي لمشاركة رأيه .

الآثار الاقتصادية المباشرة لاصحاب المشاريع: استقطاب زبائن جدد والاطلاع على ما معلومات مقدمة من الزبائن لتحسين جودة الخدمة المقدمة .
للزبائن: توفير منصة يستطيع من خلالها الزبائن توفير جزء من المبالغ التي يدفعونها في المحلات التجارية والمطاعم-

الآثار الاقتصادي غير المباشرة: زيادة المنافسة بين المنشآت التجارية الصغيرة والمتوسطة على جودة تقديم الخدمة سينعكس على المستوى المعيشي للمواطنين على المدى البعيد لما سيحصلون عليه من خدمات ذات جودة أفضل.

الأثر المجتمعي: يقوم تطبيق فيباك على تحفيز أفراد المجتمع على دعم المشاريع التجارية عن طريق مشاركتهم الرأي واعطائهم نصائح حول تحسين جودة الخدمة مما سينعكس ايجاباً على مستوى جودة الخدمة على المجتمع ككل وبالتالي تحسين مستويات المعيشة. ايضاً يساهم تطبيق فيباك بتحفيز المستخدمين لزيارة المحلات التجارية الصغيرة والمتوسطة والذي يعمل على زيادة ربحيتها واستمراريتها.


Solution stage: Limited implementation
Attachments for more info

Sustainability factors

Clients/businesses (coffee houses, restaurants) will be paying a fee per request after 18 months of starting the Feeback (part of the market penetration efforts).
Customers will always be using the app for free.

In a later stage (after 14-18 months) the collected user data will be enough to be used for paid marketing purposes. (i.e push notifications to specific age group with specific food preferences who are spending above 70JD on dining a month).

Contact details

Yaseen Ghazal, Founder
(079)817-2377
yaseen@feeback.io

About FeeBack

Location: Amman
Age: 0 - 2 Year
Number of employees: 3

Expectation from TechAid

Access to Finance:
Looking for 80,000 JD as Investment
Advisory Board:
Finance, Marketing, Public Relations, and Strategy development and implementation
F&B - Mr. Essam Fakherldin (ATECO Group) and Mr. Omar Tabba (Eat Group)
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
BMB Tech
BMB Tech
4 months ago

why did we validate them ?